ΔιατροφήΦροντίδα προς τον εαυτό

Τι διατροφή ακολουθώ;

Είναι ένα θέμα που ήθελα πολύ καιρό να γράψω. Και αν το άφηνα και άλλο ίσως έγραφα διαφορετικά πράγματα από ότι έχω σκοπό να γράψω σήμερα. Αν μου έλεγαν, τώρα λίγο πριν τα 40 μου, αν θες να ξανασπουδάσεις κάτι από την αρχή τί θα ήταν αυτό; θα τους απαντούσα άμεσα διατροφολόγος με έμφαση στην έρευνα. Κάθομαι και παρακολουθώ δεκάδες ντοκυμαντέρ και άρθρα επιστημονικά για κάθε έρευνα που σχετίζεται με τη διατροφή και τη συμπεριφορά μας. Όλο αυτό ξεκίνησε από όταν ο μεγάλος γιος άρχισε τις στερεές τροφές και ψαχνόμουν με την κατάλληλη διατροφή που θα ακολουθούσα. Ήξερα από το ένστικτο μου ότι το τυποποιημένο ρυζάλευρο που μου πρότεινε ο τότε παιδίατρος, δεν είναι η σωστότερη ιδέα. Αντιμετώπισε αλλεργίες και δυσανεξίες λίγο αργότερα (δεν έφαγε ποτέ ρυζάλευρα εννοείται) που με έκαναν να ψάχνω τα συστατικά των συσκευασμένων προϊόντων. (Δεν φαντάζεσαι τι μπορεί να έχουν μέχρι και τα φαινομενικά πιο αθώα τρόφιμα) και μετά η κόρη όταν μεγάλωσε και πεινούσε ή όταν έτρωγε κάτι με ζάχαρη, η υπερδιέγερση και η παράξενη συμπεριφορά ήταν δεδομένη.

Οι δοκιμές

Έχω δοκιμάσει πολλές διατροφές: Paleo, Full Gaps, Keto, Low Carb. Δεν πίστευα ποτέ στην χορτοφαγική, γιατί πάντα πίστευα ότι το κρέας και η λιγοστή πρόσληψη υδατανθράκων- απλοί ή σύνθετοι- μειώνουν τις φλεγμονές. Όμως, αν πραγματικά ψάξεις, θα βρεις ΚΑΙ αντίθετες έρευνες, περισσότερες τελικά. Που αποδεικνύουν ότι το κρέας είναι αυτό που προκαλεί τις φλεγμονές.

Εκεί που κατέληξα

Η διατροφή τελικά που ακολουθώ εγώ; Αυτή που μου προκαλεί λιγότερα προβλήματα και φουσκώματα στο έντερο. Γιατί ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ σώμα έχει αυτά τα προβλήματα. Το δικό σου σώμα ανέχεται και δέχεται άλλες τροφές.

Από γαλακτοκομικά τρώω μόνο τα ζυμωμένα και στόχο έχω κάποια στιγμή επιτέλους να καταφέρω να τρώω ψωμί με προζύμι χάρη στο ζύμωμα που έχει παρέλθει. Οι ζυμωμένες τροφές είναι εκπληκτική πηγή προβιοτικών για ένα καλύτερο μικροβίωμα στο έντερο. Αυτό όμως είναι και πάλι κάτι που δεν ισχύει σε όλους. (Υπάρχουν ομάδες ανθρώπων που δεν μπορούν να τις ανεχτούν τις ζυμωμένες τροφές)

Οπότε η διατροφή που ακολουθώ είναι κατά βάση μεσογειακή, με πολλά λαχανικά και φρούτα, με ολόκληρα δημητριακά και σπόρους και ελάχιστο λευκο αλεύρι και λευκά ζυμαρικά. Όμως αυτό ταιριάζει σε εμένα. Το τι ακολουθώ εγώ ή οποιοσδήποτε άλλος, δεν πρέπει να μας αφορά γιατί ο κάθε οργανισμός είναι τόσο διαφορετικός. Το ξαναλέω, το κάθε σώμα έχει τα δικά του προβλήματα και ανέχεται διαφορετικές τροφές από ότι το δικό μου σώμα.

Η ηθική μου

Επίσης η μεσογειακή διατροφή ταιριάζει με την ηθική μου. Προσπαθώ να τρώω όσο το δυνατό λιγότερο κρέας γιατί έτσι πιστεύω θα βοηθηθεί το “ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ”, ο πλανήτης.

Η οικογένεια

Τέλος η μεσογειακή διατροφή ταιριάζει και με βοηθά στον σωστό προγραμματισμό για όλη την οικογένεια. Ο προγραμματισμός της οικογένειας μας είναι ο εξής: Δευτέρα όσπρια, Τρίτη κοτόπουλο, Τετάρτη λαδερό, Πέμπτη μακαρόνια (με κιμά, τόνο ή σάλτσα λαχανικών), Παρασκευή λαδερό, Σάββατο ψάρι και Κυριακή κόκκινο κρέας σε μια πιο επίσημη εκδοχή της, όπως συνηθίζαμε στο πατρικό μου. Πάντα σαλάτες μεσημέρι και βράδυ στη μέση. Προσπαθώ να εισάγω λίγο περισσότερο ψάρι- μέχρι στιγμής δεν τα πολυκαταφέρνουμε. Δεν τρώμε αλλαντικά. Δεν τρώμε επεξεργασμένες τροφές.

Ποια είναι η δική σας εμπειρία στο κομμάτι της διατροφής;

Tags:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *